2016年2月アーカイブ

In spite of such freezing weather, I was so happy to see repeaters and new audiences at my concert series, "Four Seasons in NY - Gems of Japanese Music- at CRS on February 13th. I would like to BIG thank everybody who came to this concert and supported warmly. Japanese confectionary prepared by mochi Rin-san made us happy us as always. For this concert series, I would like to continue to present wonderful classical pieces which are almost like hidden gems in here NY. Next concert will be on April 23th starting 4:00 pm. The theme is, of course, "Cherry Blossom"!

先日(2月13日)は大変NYらしい寒い日でしたが、昨年11月から始めたコンサートシリーズ「NYの四季」第2回目のコンサートを開催しました。凍えるような寒さにも関わらず、リピーターのお客様、そして新しいお客様にもいらしていただけて、とても嬉しく思いました。またコンサートを温かく支えてくださった皆様にも感謝です。このコンサートの為に、もち凛さんが特別に作ってくださった素敵な和菓子も私たちをほっこりさせてくれたのは言うまでもありません。この綺麗な季節の和菓子が本番前にずらりと届くので、私も気持ちがぐーんと上がります。このシリーズでは、これからもNYではなかなか演奏されない古典曲、古典になるであろう作品を季節を鑑みながら選曲していきたいと思います。このようなシリーズを挟みながら、新曲に取り組むと私の中でもとてもバランスが保てるのです。次回は、4月23日(土)に予定しております。テーマはもちろん「桜」になりますので、是非。

このアーカイブについて

このページには、2016年2月に書かれたブログ記事が新しい順に公開されています。

前のアーカイブは2016年1月です。

次のアーカイブは2016年3月です。

最近のコンテンツはインデックスページで見られます。過去に書かれたものはアーカイブのページで見られます。